نخ گلخانه انتی یووی

نخ مخصوص گلخانه

نخ مخصوص گلخانه | بازرگاني تيكا عرضه كننده تجهيزات كشاورزي و گلخانه‌اي خصوصا توري ضدحشره است. این بازرگانی محصول جديدي را معرفي كرده است كه يكي از اساسی‌ترین نیازها در هر گلخانه برای گیاهان و بوته‌ها محسوب میشود و آن نخ مخصوص گلخانه براي کشت است. از این نخ‌ها در اکثر گلخانه‌ها به ویژه گلخانه‌های هیدروپونیک، و به ویژه برای کشت صیفی جات، استفاده می‌شود.

 

 

بازرگانی تیکا

 

 

بهترین نخ مناسب گلخانه

 

همانطور که از اسم این محصول مشخص است نخ گلخانه برای نگه‌‌داری و بالا کشیدن گل‌ها استفاده می‌شود. این نخ‌ها معمولا دور ساقه پیچیده شده و باعث می‌شوند که وزن گل، ساقه گیاه را خم نکند و یا نشکند. اگر شما از نخ‌های معمولی استفاده کنید گیاه شما حتما آسیب می‌بیند و به مرور زمان پوسیده می‎‌شود. ما در ادامه به شما می‌گوییم تا ویژگی‌های یک نخ گلخانه خوب باید چه چیزهایی باشد.

 

 

ویژگی‌های بهترین نخ مناسب گلخانه چیست؟

 

حتما تاکنون وقتی به بازار جهت خرید نخ گلخانه رفته‌اید متوجه شده‌اید که بسیاری از فروشندگان نخ‌هایی را با عنوان نخ گلخانه برای فروش گذاشته‌اند. حتما توجه داشته باشید که کیفیت یک نخ مناسب گلخانه با سلامت گیاه شما ارتباط تنگاتنگی دارد به همین جهت هنگام خرید حتما به کیفیت نخ توجه کنید. به ویژگی های زیر دقت کنید:

 

پ.پ بودن نخ‌ها: پ.پ مخفف کلمه پلی پروپیلن است که در دو نوع در بازارها وجود دارند. این نوع از نخ به دلیل اینکه دارای الیاف طبیعی و بسیار نرم است قیمت بالاتری نسبت به سایر نخ‌ها دارد با این‌حال استفاده از نخ‌های پ.پ دارای بافتی مرغوب‌ و بسیار مناسب‌ برای رشد گیاه شما است. این نخ باعث می‌شود تا ماندگاری گل با هر وزنی بیشتر شود.

 

یووی بودن: بهترین نخ مناسب گلخانه حتما باید یووی باشد. نخ‌های یووی محصولاتی هستند که در در آن‌ها از مواد Anti Uv استفاده شده است. این قابلیت باعث می‌شود تا از گیاه شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و شدت تابش نور خورشید جلوگیری شود. این نخ‌ها طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی دارند و شما چندین بار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

بهترین نخ مناسب گلخانه و تحمل وزن بالا:

 

یک گیاه در طول عمر خود همیشه یک نهال باقی نمی‌ماند و دائم در حال رشد است. اگر شما از نخ‌های معمولی موجود در بازار استفاده کنید ممکن است که در کوتاه‌ مدت نخ پاره شود و ساقه گل یا بوته شما بشکند. استفاده از نخی که بتواند وزن بالایی را تحمل کند بسیار مهم است.

 

قابلیت استفاده مجدد: یکی از ویژگی‌هایی که بهترین نخ مناسب گلخانه باید داشته باشد این است که قابلیت چندین بار استفاده کردن را داشته باشد. این قابلیت باعث می‌شود که شما یکبار هزینه می‌کنید اما تا چندین بار می‌توانید از آن استفاده کنید. این نخ‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود و بسیار مقرون به صرفه است.

 

نخ مخصوص گلخانه

 

نخ مخصوص گلخانه


مزایای نخ گلخانه

 

-عدم وجود پرز در نخ گلخانه
-رنگ و ظاهر مطلوب نخ گلخانه و قابل تشخیص از علوفه
نخ گلخانه، مقاوم در برابر مواد و محیط‌های شیمیایی مثل محیط‌های اسیدی و قلیایی از دیگر ویژگی‌های این نخ‌ها محسوب می‌شود.
-عدم اشتعال پذیری
-دارای استحکام و مقاومت بسیار بالا
-برخورداری از نرمی و انعطاف بالا
-مقاومت بالا در برابر کشش و عوامل محیطی
-عدم گره و یا پارگی در طول این نخ‌ ها
-عدم آسیب به پوست دست
-مقاومت در برابر تحمل وزن بالا
-دارای قطر و تاب یکسان در طول نخ

 

 

ویژگی های نخ مخصوص گلخانه

 

1.در نخ مخصوص گلخانه هیچ نوع پرزی وجود ندارد.

2.رنگ و ظاهر مناسبی دارد که از علف ها و بوته ها قابل تشخیص دادن باشد.

3.نخ مخصوص گلخانه، مقاوم در برابر مواد و محیط‌های شیمیایی است مثل محیط‌های اسیدی و محیط های قلیایی.

4.استحکام و مقامت بسیار بالایی دارد.

5.دارای نرمی و انعطاف بسیار مناسبی است.

6.در برابر کشیده شدن و عوامل مختلف محیطی مقاوم است.

7.جنس نخ ها طوری است که در طول آن ها پارگی یا زدگی وجود ندارد.

8.استفاده از نخ مخصوص گلخانه هیچ آسیبی به گیاه و بوته یا به دست انسان نمی رساند.

9.این قابلیت را دارد که وزن های بالا را تحمل کند.

10.دارای قطر و اندازه ی یکسان از ابتدا تا انتهای خود می‌باشد.

11.نخ گلخانه اشتعال ناپذیر می باشد.

12.موجب افزایش بهره وری محصولات گلخانه ای می شود طوری که شما می توانید محصولات بیشتری را کشت کنید.

13.باعث افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

از نخ گلخانه نه تنها برای بوته های صیفی جات، بلکه برای گیاهان آپارتمانی ای که رشد قدی دارند نیز استفاده کرد تا ظاهر زیباتر و رشد بهتری داشته باشند. هم چنین گیاهانی که به دلیل اینکه معمولا در معرض نور شدید خورشید و رطوبت هستند، نیاز به نخی دارند که بتواند در این شرایط کیفیت خود را حفظ کند و همچنین جنس نخ باید به صورتی باشد که به گیاهان آسیبی وارد نکند. این نخ ها دارای مواد ضد یووی هستند (یووی ۲%) به این معنی که در مقابل سرما، گرما و پوسیدگی مقاوم اند و به راحتی می توان به وسیله ی آن بوته انواع گیاهان را نگه داشت و مانع از افتادن و شکسته شدن ساقه شد.

 

 

بازرگانی تیکا

 

 

نخ مخصوص گلخانه


کاربرد نخ مخصوص گلخانه

 

نخ مخصوص گلخانه که به آن نخ محصول گلخانه یا نخ گلخانه نیز گفته می‌شود، نوعی نخ برای محصولات گلخانه ایی مختلف می‌باشد.کاربرد این نخ بالا کشیدن و نگهداری بوته ها میباشد به گونه ای که بوته ها به دور آن پیچیده میشود و از افتادگی گیاه جلوگیری می شود. بسیاری از گیاهان و بوته ها مانند بوته های گوجه فرنگی، بوته های خیار، بوته های فلفل در زمان رشد محصول نیاز دارند که به صورت عمودی و بدون در هم تنیدگی با بوته های دیگر رشد کنند. هم چنین استفاده از چنین نخ هایی ظاهری آراسته و منظم‌تر به چیدمان محصولات در کنار هم می‌دهد.

 

 

مصارف نخ مخصوص گلخانه

 

نخ مخصوص گلخانه که به نخ محصول نیز معروف است، در گلخانه‌ها به منظور بالا نگه‌داشتن بوته‌ها و همچنین جلوگیری از افتادگی محصولات استفاده می ‌شود. از نخ گلخانه در کشت محصولاتی از قبیل گوجه، فلفل، خیار استفاده می ‌شود. با استفاده از این نخ‌ها می ‌توانید تعداد بیشتری بوته را در گلخانه خود یا هر فضای دیگری پرورش دهید و از فضای موجود بهترین استفاده ی بهینه را کنید.

از نخ مخصوص در جاهای دیگری نیز استفاده می شود. این نخ‌ها در صنعت بسته‌بندی و برای محکم کردن درب جعبه‌ها به کار گرفته می‌شوند. همچنین از این محصول جهت دوختن درب گونی‌های سیب‌زمینی و پیاز استفاده می‌شود.

 

نخ مخصوص گلخانه