توری ضد حشره - تجهیزات کشاورزی و گلخانه‌ای، توری ضد حشره

امروزه توری های ضد حشره به یکی از اجزای مهم و جدایی ناپذیر در ساخت گلخانه‌ها تبدیل شده‌اند. کارایی و مزایای این نوع از  توری‌ها به قدری موثر و زیاد بود که استفاده از آن به سرعت همه گیر شد تا جاییکه هم اکنون به کار گیری آن در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته به نوعی از اجبار تبدیل شده است. امروزه شاهد استفاده بیشتر از این توری‌ها در گلخانه‌های صنعتی، گلخانه های خانگی، باغات، مزارع و بسیاری از مناطق دیگر هستیم.

اثرات مخرب زیست محیطی استفاده از کود و سموم شیمیایی بر خاک و همچنین اثرات آن بر سلامتی انسانها باعث شده تا توریهای ضد حشره جای خود را در صنعت کشاورزی و باغداری به خصوص در بخش تولید ارگانیک باز کند. این روند افزایشی استفاده از توری‌ها، کمک شایانی به کاهش خسارات و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی کرده است.

اما مهم‌ترین بخش، انتخاب درست توری ضد حشره است. چرا که در صورت استفاده از توری نا مناسب، این توری‌ها کارایی لازم را نخواهند داشت. برای انتخاب درست ابتدا باید شناخت کافی از آفات داشته باشیم تا بتوانیم توری مناسب برای دفع آفات را تهیه کنیم.

توری‌های ضد حشره معمولا از جنس پلی اتیلن بوده که در اندازه مش‌های متفاوت به صورت بافته شده تولید می‌شوند. هرچه اندازه مش بزرگ‌تر باشد نشان دهنده بافت ریزتر است. بافت‌های ریزتر مانند مش 50 جلوی نفوذ مگس سفید و تریپس را بگیرند. 

 در مقابل بافت‌های درشت‌تر مانند مش ۴۰ تهویه هوای مناسب‌تری دارند. بازرگانی تیکا هر دو محصول مش ۴۰ و ۵۰ را ارائه می‌نماید.
 
 

مشخصات فنی توری ضد حشره آنتی تریپس مش 50 :

عرض: 1.5 ، 2 ، 2.5

طول: 100 متر

رنگ: سفید

اندازه مش: 50 (20*10)

آنتی یو وی : 5% 

درصد سایه: 30 % – 25%

وزن هر متر مربع: 120 گرم

جنس: پلی اتیلن

کشور سازنده: هندوستان

مشخصات فنی توری ضد حشره مش 40 :

عرض: 1.5 ، 2 ، 2.5

طول: 100 متر

رنگ: سفید

اندازه مش: 40 (16*10)

آنتی یو وی : 5%

درصد سایه: 30 % – 25%

وزن هر متر مربع: 110 گرم

جنس: پلی اتیلن

کشور سازنده: هندوستان

مزایای استفاده از توری ضد حشره:

– کاهش میران مصرف کود و سموم

– رشد سالم تر محصول به دلیل استفاده کمتر کود و سموم

– افزایش رشد گیاهان

– افزایش کیفیت محصولات

– ایجاد سایه 20 الی 30 درصد

– مقاومت در برابر اشعه UV خورشید

– حفاظت بالا در برابر آفات

– حفظ  دما و رطوبت